jueves, 19 de abril de 2012

El pit, l'encantador de petits!!!

Bona nit,


Avui amb en Nil (el meu fill de tretze mesos) hem tingut un petit accident, s'ha enganxat els ditets a la porta i evidentment ha començat a plorar desconsoladament, després de netejar-li la ferida i posar-li una mica de fred per reduir la inflamació, no hi havia manera de consololar-lo.


De seguida he decidit donar-li el pit i ha estat màgia, s'ha calmat i he pogut mirar-li tranquilament el ditet mentre mamava i comprobar que no era res greu, cada cop que li intentava treure el pit es posava a somicar i realment m'he adonat que el pit és molt més que aliment. 


Donar el pit calma, relaxa, enforteix el vincle, és una medecina que ho cura tot i quan tens al teu fill en braços i aquells ulls tan grans i expressius mirant-te és indescriptible.


A mi, personalment, la lactància hem va costar moltíssim, vaig estar tres mesos donant el pit amb dolor i molts problemes però tenia clar que era el millor i sobretot que era el que jo volia, després de passar clivelles, una mastitis, una infecció i la síndrome de Raynaud, un dia vaig donar-li el pit a en Nil i no em va fer gens de mal.


 Aquell dia vaig començar a gaudir de la lactància i fins avui en dia encara en gaudim tant ell com jo, per tant mamis us animo si és realment el que voleu a donar "teta" i tot el que significa i si teniu algun problema penseu que disposem de molts grups de lactància i d'ajuda que us poden resoldre dubtes i problemes amb que us pogueu trobar.


Aquí us deixo una info interessant i un blog d'un grup de lactància a Granollers al qual vaig assistir i em va anar molt bé!!!



ELS DEU PRINCIPIS DE LA LACTÀNCIA MATERNA

  1. Alleta de seguida, el més aviat  millor.
  2. Ofereix el pit sovint dia i nit.
  3. Assegura’t de que el nadó succiona eficaçment i en la postura correcta.
  4. Permet que el nadó mami del primer pit tot el que desitgi, fins  que el deixi anar.
  5. Com més mama el nadó, més llet produeix la mare.
  6. Evita els biberons "d'ajuda".
  7. Evita el xumet.
  8. Recorda que un nadó també mama per raons diferents a la gana.
  9. Cuida’t.
  10. Busca recolzament.
Donar el pit no és només donar de menjar, és molt més.
El pit és donar amor, 
cos, braços, escalfor, calma, 
llet, xumet, consol, refugi, 
confiança, vida, tranquil·litat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario